Dyrektor - Alicja Ostrowska
ZADANIA:
- organizacja i koordynacja pracy PCPR-u
- nadzór nad zadaniami związanymi z placówkami opiekuńczo-wychowawczymi, rodzinami zastępczymi
- nadzór nad zadaniami związanymi z dysponowaniem środkami PFRON
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Zespół ds. Świadczeń i Pomocy Instytucjonalnej
Selwina Kokoszka- Pracownik Socjalny
Justyna Grzesik - Samodzielny Referent
ZADANIA:
- kierowanie do placówek opiekuńczo- wychowawczych,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej ( zawodowe, spokrewnione i niezawodowe) i rodzinnych domów dziecka,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń pieniężnych na utrzymanie domu w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka ( energia, media, opał, itp.),
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń dla rodzin pomocowych,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na wypoczynek dla dzieci i niezbędnych wydatków w związku z przyjęciem dziecka, zdarzeniami losowymi,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na kontynuowanie nauki,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na usamodzielnienie,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na zagospodarowanie,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem dodatku wychowawczego,
- sporządzanie porozumień z innymi jednostkami samorządowymi,
- prowadzenie spraw związanych z odpłatnością rodziców biologicznych za pobyt dziecka w pieczy zastępczej oraz sporządzanie decyzji,
- sporządzanie zestawień i rozliczeń za pobyt dziecka z terenu innego powiatu,
- prowadzenie rejestrów rodzin zastępczych,
- sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- wprowadzanie danych do systemu POMOST,
- współpraca z zespołem do spraw rodzinnej pieczy zastępczej,
- usamodzielnianie wychowanków opuszczających domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobowa opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze,
- doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych,
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.
Zespół ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Anna Żabska - Koordynator Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Bożena Szczepańska - Koordynator Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Daria Jaroch-Rogan - Koordynator Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Pracownik Socjalny
Anna Suchorab - Psycholog
ZADANIA:
- udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej
- przygotowywanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku
- pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu
- zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej
- zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających
- udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej
- przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej
Zespół Pomocy Osobom Niepełnosprawnym
Justyna Komór - Inspektor
Katarzyna Czyżycka - Inspektor
ZADANIA:
- realizacja zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych określonych ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się oraz technicznych dla osób niepełnosprawnych
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON uczestnictwa osób niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON organizacji sportu, kultury, rekreacji i turystyki
- organizacja dofinansowania oraz sprawowanie bieżącego nadzoru nad funkcjonowaniem Warsztatów Terapii Zajęciowej
- pomoc w wypełnianiu wniosków, udzielanie informacji o przysługujących ulgach i uprawnieniach osobom niepełnosprawnym
- realizacja programów celowych PFRON
- współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej
Zespół Księgowo-Kadrowy
Celina Langner - Główny Księgowy
Grażyna Dębowicz - Inspektor ds. Księgowości i Płac
ZADANIA:
- obsługa finansowo-księgowa PCPR i Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
- koordynacja prac w zakresie opracowywania projektu budżetu jednostek
- gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi jednostek
- prowadzenie rachunkowości jednostek zgodnie z obowiązującymi przepisami
- organizacyjne przygotowanie wypłat świadczeń PCPR i podległych jednostek
- prowadzenie statystyki finansowej, sporządzanie sprawozdań oraz opracowywanie projektów planów dochodów i wydatków PCPR i podległych jednostek
- sporządzanie list płac, obsługa księgowa oraz wypłacanie świadczeń Centrum i podległych jednostek
- prowadzenie rozliczeń z ZUS oraz Urzędem Skarbowym
- sporządzanie sprawozdań z zakresu płac
Łukasz Buratowski - Prawnik
ZADANIA:
- opiniowanie aktów prawnych opracowywanych przez PCPR
- wydawanie opinii prawnej
- opiniowanie projektów uchwał, umów i decyzji administracyjnych
- prowadzenie zastępstwa sądowego
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Alicja Ostrowska - Przewodniczący Zespołu
Grażyna Dębowicz - Sekretarz Zespołu
Elżbieta Jurek - Sekretarka
ZADANIA:
- przyjmowanie, analizowanie wniosków i załączonej dokumentacji
- przygotowywanie pism i korespondencji
- prowadzenie i archiwizowanie akt
- przygotowywanie wniosków i zawiadomień na posiedzenia składu orzekającego
- przygotowywanie sprawozdań, opinii i informacji
- przygotowywanie dokumentacji odwoławczej
- pomoc w wypełnianiu wniosków, udzielanie informacji o przysługujących ulgach i uprawnieniach osobom niepełnosprawnym
- właściwe kwalifikowanie wniosków osób ubiegających się o orzeczenie stopnia niepełnosprawności na odpowiednie składy orzekające według schorzenia danej osoby i celu w jakim ubiega się ona o wydanie orzeczenia
- prowadzenie terminarza komisji
- sporządzanie protokołu z posiedzenia składu orzekającego, pisanie orzeczeń
- przyjmowanie, analizowanie wniosków i załączonej dokumentacji
- przygotowywanie pism i korespondencji
- prowadzenie i archiwizowanie akt
- przygotowywanie wniosków i zawiadomień na posiedzenia składu orzekającego
- przygotowywanie dokumentacji odwoławczej
- pomoc w wypełnianiu wniosków, udzielanie informacji o przysługujących ulgach i uprawnieniach osobom niepełnosprawnym
Punkt Interwencji Kryzysowej
Pracownik socjalny
Radca prawny
Psycholog
- kierowanie do placówek opiekuńczo- wychowawczych,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej ( zawodowe, spokrewnione i niezawodowe) i rodzinnych domów dziecka,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń pieniężnych na utrzymanie domu w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka ( energia, media, opał, itp.),
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń dla rodzin pomocowych,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na wypoczynek dla dzieci i niezbędnych wydatków w związku z przyjęciem dziecka, zdarzeniami losowymi,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na kontynuowanie nauki,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na usamodzielnienie,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na zagospodarowanie,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem dodatku wychowawczego,
- sporządzanie porozumień z innymi jednostkami samorządowymi,
- prowadzenie spraw związanych z odpłatnością rodziców biologicznych za pobyt dziecka w pieczy zastępczej oraz sporządzanie decyzji,
- sporządzanie zestawień i rozliczeń za pobyt dziecka z terenu innego powiatu,
- prowadzenie rejestrów rodzin zastępczych,
- sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- wprowadzanie danych do systemu POMOST,
- współpraca z zespołem do spraw rodzinnej pieczy zastępczej,
-usamodzielnianie wychowanków opuszczających domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobowa opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze,
- doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych,
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE