Dyrektor - Alicja Ostrowska

ZADANIA:

  • organizacja i koordynacja pracy PCPR-u
  • nadzór nad zadaniami związanymi z placówkami opiekuńczo-wychowawczymi, rodzinami zastępczymi
  • nadzór nad zadaniami związanymi z dysponowaniem środkami PFRON
  • nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności



Zespół ds. Świadczeń i Pomocy Instytucjonalnej

 

 Pracownik Socjalny 1/2 etatu

Aneta Skoczylińska - Samodzielny Referent

ZADANIA:

  • kierowanie do placówek opiekuńczo- wychowawczych,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej ( zawodowe, spokrewnione i niezawodowe) i rodzinnych domów dziecka,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń pieniężnych na utrzymanie domu w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka ( energia, media, opał, itp.),
  • prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń dla rodzin pomocowych,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na wypoczynek dla dzieci i niezbędnych wydatków w związku z przyjęciem dziecka, zdarzeniami losowymi,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na kontynuowanie nauki,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na usamodzielnienie,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na zagospodarowanie,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznaniem dodatku wychowawczego,
  • sporządzanie porozumień z innymi jednostkami samorządowymi,
  • prowadzenie spraw związanych z odpłatnością rodziców biologicznych za pobyt dziecka w pieczy zastępczej oraz sporządzanie decyzji,
  • sporządzanie zestawień i rozliczeń za pobyt dziecka z terenu innego powiatu,
  • prowadzenie rejestrów rodzin zastępczych,
  • sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
  • wprowadzanie danych do systemu POMOST,
  • współpraca z zespołem do spraw rodzinnej pieczy zastępczej,
  • usamodzielnianie wychowanków opuszczających domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobowa opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze,
  • doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych,
  • prowadzenie spraw związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.

 

 

Zespół ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej

Anna Żabska - Koordynator Rodzinnej  Pieczy Zastępczej

Bożena Szczepańska - Koordynator Rodzinnej  Pieczy Zastępczej

Danuta Wyroda - Koordynator Rodzinnej Pieczy Zastępczej

 - Pracownik Socjalny - 1/2 etatu

Anna Suchorab - Psycholog


ZADANIA:

  • udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej
  • przygotowywanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku
  • pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu
  • zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej
  • zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających
  • udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej
  • przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej



Zespół Pomocy Osobom Niepełnosprawnym

Justyna Komór - Inspektor

Katarzyna Błasiak - Referent

 

ZADANIA:

  • realizacja zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych określonych ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
  • przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się oraz technicznych dla osób niepełnosprawnych
  • przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON uczestnictwa osób niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych
  • przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
  • przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny
  • przyjmowanie wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON organizacji sportu, kultury, rekreacji i turystyki
  • organizacja dofinansowania oraz sprawowanie bieżącego nadzoru nad funkcjonowaniem Warsztatów Terapii Zajęciowej
  • pomoc w wypełnianiu wniosków, udzielanie informacji o przysługujących ulgach i uprawnieniach osobom niepełnosprawnym
  • realizacja programów celowych PFRON
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej

 

 


Zespół Księgowo-Kadrowy

Celina Langner - Główny Księgowy

Grażyna Dębowicz - Inspektor ds. Księgowości i Płac

ZADANIA:

  • obsługa finansowo-księgowa PCPR i Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
  • koordynacja prac w zakresie opracowywania projektu budżetu jednostek
  • gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi jednostek
  • prowadzenie rachunkowości jednostek zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • organizacyjne przygotowanie wypłat świadczeń PCPR i podległych jednostek
  • prowadzenie statystyki finansowej, sporządzanie sprawozdań oraz opracowywanie projektów planów dochodów i wydatków PCPR i podległych jednostek
  • sporządzanie list płac, obsługa księgowa oraz wypłacanie świadczeń Centrum i podległych jednostek
  • prowadzenie rozliczeń z ZUS oraz Urzędem Skarbowym
  • sporządzanie sprawozdań z zakresu płac

 

Mateusz Pietraszewski - Adwokat

ZADANIA:

  • opiniowanie aktów prawnych opracowywanych przez PCPR
  • wydawanie opinii prawnej
  • opiniowanie projektów uchwał, umów i decyzji administracyjnych
  • prowadzenie zastępstwa sądowego

 

 



Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

Piotr Fryc - Przewodniczący Zespołu

Piotr Fryc - Inspektor

Elżbieta Jurek - Sekretarka

ZADANIA:

  • przyjmowanie, analizowanie wniosków i załączonej dokumentacji
  • przygotowywanie pism i korespondencji
  • prowadzenie i archiwizowanie akt
  • przygotowywanie wniosków i zawiadomień na posiedzenia składu orzekającego
  • przygotowywanie sprawozdań, opinii i informacji
  • przygotowywanie dokumentacji odwoławczej
  • pomoc w wypełnianiu wniosków, udzielanie informacji o przysługujących ulgach i uprawnieniach osobom niepełnosprawnym
  • właściwe kwalifikowanie wniosków osób ubiegających się o orzeczenie stopnia niepełnosprawności na odpowiednie składy orzekające według schorzenia danej osoby i celu w jakim ubiega się ona o wydanie orzeczenia
  • prowadzenie terminarza komisji
  • sporządzanie protokołu z posiedzenia składu orzekającego, pisanie orzeczeń
  • przyjmowanie, analizowanie wniosków i załączonej dokumentacji
  • przygotowywanie pism i korespondencji
  • prowadzenie i archiwizowanie akt
  • przygotowywanie wniosków i zawiadomień na posiedzenia składu orzekającego
  • przygotowywanie dokumentacji odwoławczej
  • pomoc w wypełnianiu wniosków, udzielanie informacji o przysługujących ulgach i uprawnieniach osobom niepełnosprawnym

 

Punkt Interwencji Kryzysowej

Pracownik socjalny

Radca prawny

Psycholog

 

- kierowanie do placówek opiekuńczo- wychowawczych,

- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej ( zawodowe, spokrewnione i niezawodowe) i rodzinnych domów dziecka,

- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń pieniężnych na utrzymanie domu w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka ( energia, media, opał, itp.),

- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń dla rodzin pomocowych,

- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na wypoczynek dla dzieci i niezbędnych wydatków w związku z przyjęciem dziecka, zdarzeniami losowymi,

- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na kontynuowanie nauki,

- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na usamodzielnienie,

- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem świadczeń na zagospodarowanie,

- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem dodatku wychowawczego,

- sporządzanie porozumień z innymi jednostkami samorządowymi,

- prowadzenie spraw związanych z odpłatnością rodziców biologicznych za pobyt dziecka w pieczy zastępczej oraz sporządzanie decyzji,

- sporządzanie zestawień i rozliczeń za pobyt dziecka z terenu innego powiatu,

- prowadzenie rejestrów rodzin zastępczych,

- sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

- wprowadzanie danych do systemu POMOST,

- współpraca z zespołem do spraw rodzinnej pieczy zastępczej,

-usamodzielnianie wychowanków opuszczających domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobowa opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze,

- doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych,

- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE